sobota, 1 marca 2014

"Kronika opętania"

Gatunek: Horror
Rok: 2012

Treść:
Clyde Berenek, podczas weekendowej wyprzedaży, kupuje swojej córce drewniane pudełko. W domu dziewczynka otwiera je i znajduje tajemnicze przedmioty. Od tej pory jej zachowanie wzbudza niepokój rodziców. Clyde, aby odkryć prawdę, będzie musiał zapoznać się z mistycznymi rytuałami mitologii żydowskiej, której częścią jest tajemniczy demon zwany dybukiem.

Opinia:
Reżyser tym razem postawił na klimat, niż na uczucia przerażenia widzów.
Fabuła filmu "wlecze się jak ślimak", zbytnio nic się na początku nie dzieje. Dopiero pod sam koniec filmu zaczyna się coś ukazywać. W tym filmie mamy inną historię. Tym razem związaną z żydowskimi egzorcyzmami i żydowskim demonem, co jest dla mnie czymś zaskakującym. Jeszcze nigdy nie spotkałam się z taką treścią. Zazwyczaj jak oglądałam filmy z egzorcyzmami, to były to egzorcyzmy katolickie. A tu... BUM ! Żydowskie egzorcyzmy. Niby wyglądają tak samo, ale jednocześnie inaczej.
Co do historii, na której został oparty film, jest ciekawa, lecz niezbyt w nią wierzę.
W filmie jest skrzynka, w której przebywa demon, który mówi... po POLSKU ! <wow> Niby kobieta, której dusza została zamknięta w tej skrzynce, pochodziła z Polski. Ale ile jest w tym ziarnku prawdy ? Tego nie wie nikt.
Niezbyt mnie zachwycił ten film. Są straszne momenty, ale mnie nie przeraziły.

Szukam dalej dobrego horroru.

Ocena:
7/10

Zalukaj

Przypominam o rubryce "Ocenię", polecajcie mi filmy z każdego gatunku :)
Możecie się ze mną również kontaktować poprzez GG i e-mail :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz